Aktiviteter kopplade till Open Science Sweden

Jag startar en tråd för att få igång forumet. Här kan vi samla olika aktiviteter som är relaterade till Open Science och som vi vill visa på webbsidan. Nu står det ex om Ulis föreläsning på LNU och Jamovi-introduktion.

För egen del vill jag gärna lägga till att det nu finns en kurs på LNUs Psykologprogram i Klinisk fördjupning som genomförs som en systematisk översikt. Startar 11/11 och kommer vara återkommande. Översikten följer gängse OS-praktiker såsom protokollskrivande och reproducerbar sökning (tillika kvalitetsgranskning och uppgifter om vetenskapligt stöd för slutsatser). Studenterna dokumenterar hela arbetsprocessen och kommer således vara transparent.

Fyll gärna på med fler aktiviteter ni gärna vill visa på sidan, både vad gäller utbildning och forskning!

2 Likes

@gustav.nilsonne har ju en kurs på KI som kanske också passar att nämnas där?

1 Like

Mycket gärna! Nu ligger den uppe i kurskatalogen: http://kiwas.ki.se/katalog/katalog/kurs/3208?lang=en

1 Like

Bra! Jag sammanställer ett dokument så det är bara för ni övriga att posta era aktiviteter som ni vill visa

1 Like

Hej igen. Kanske enklare om ni skriver direkt i dokumentet

3 Likes

Toppen!

André: Kan du lägga till en ny flik på hemsidan som heter något med utbildning? Där kan vi lista det arbete vi gör för att främja utbildningen. Du kan lägga upp det som är av relevans från Google Docs ovan.

1 Like

absolut, jag ordnar detta!

1 Like

Hej,

jag tänkte på huruvida vi ska marknadsföra vår närvaro här på IDGORE forumet, tycker ni att vi ska ha en länk till forumet med kort beskrivning under våra “aktiviteter” eller ska vi skicka mer av att sammanfattande mail till de nya medlemmarna som ansluter sig? eller båda? :slight_smile:

1 Like

Ja men det låter väl bra tycker jag. Viktigt att folk känner sig välkomna att ansluta sig till nätverket och diskussionerna (och att de vet hur de ska gå tillväga för att göra det).