Möte IGDORE i Sverige

Jag har precis flyttat tillbaka till Sverige, Göteborg, och IGDORE kommer därför framöver få en starkare anknytning till Sverige.

IGDOREs globala styrelse (Dr. Gavin Taylor, neuroetiologi från Australien, gjort postdoc i Lund, numera i Brasilien; Dr. Enrico Fucci, neurovetenskap från Frankrike, ursprungligen från Italien, numera i Spanien; Daniel Berntsson, programmerare & investerare, FLOSS & privacy, Sverige; jag själv, psykologi från Göteborg) kommer att ha ett flerdagarsmöte i Göteborg i slutet av mars 2020 (prel. 22-26:e mars). Då kommer vi att kvällstid göra en del sociala grejer tillsammans, så som restaurangbesök och laserdome, medan vi ägnar dagarna åt att diskutera centrala aspekter av IGDORE, så som visioner och strategier.

Om någon här skulle vara intresserad av samarbete med IGDORE så skulle detta kunna vara ett ypperligt tillfälle att ses och diskutera saken och lära känna varandra lite. Tveka inte att höra av er i så fall, gärna så snart som möjligt för att öka sannolikheten att vi kan få till det bra tidsmässigt för alla parter. Ni kan mejla mig på rebecca.willen@igdore.org

Om du inte riktigt känner till IGDORE än så kan du läsa om våra övergripande mål och visioner här:

Vi kommer ha ett gäng sociala events under mötet. Vore jättekul om någon här ville haka på! Alla händelserna äger rum i Göteborg och följande events finns att välja på:

  • Tisdag 24:e mars, kl 17:20: Laserdome (Laserdome Göteborg i Mölndal)
  • Tisdag 24:e mars, kl 18:45: Middag på Blackbird (Stigbergsliden, Göteborg)
  • Onsdag 25:e mars, kl 18:00: Middag och livemusik (med Sebastian Sandberg) på Sokrates Taverna (Krokslätt/Johanneberg; https://www.sokratestaverna.se/)

Hör av er så snart som möjligt om ni vill komma med på något av detta, så lägger jag till er i bokningen/bokningarna!